Bokningsvillkor för uthyrning av gymnstikhall

  1. Den som hyr lokal ska ha fyllt 20 år. Den ansvariga personen kallas
    nedan hyresgäst.
  2. Nyckel kvitteras ut och återlämnas till Sandra Johansson.
  3. Hyresgästen ansvarar för de utkvitterade nycklarna. Om
    utkvitterade nycklar förkommer eller lämnas tillbaka för
    sent debiteras en kostnad på 500 kronor.
  4. Hyresgästen/ledaren ansvarar för att ingen obehörig vistas i
    lokalen under upplåtelsetiden.
  5. Hyresgästen får inte utnyttja lokalerna till annat än vad som är
    överenskommet.
  6. Hyrd anläggning/hall får inte överlåtas till någon annan utan
    medgivande från Medåkers friskola ekf.
  7. Hyresgästen ansvarar för att söka de eventuella tillstånd som
    behövs för varje arrangemang.
  8. Det är hyresgästens/ledarens ansvar att ta del av och följa gällande
    föreskrifter för utrymning vid brand eller brandfara.
    Nödutgångar får aldrig blockeras och får endast öppnas vid akut
    fara. Vid övernattning i lokalen ska räddningstjänst kontaktas och
    deltagarlista upprättas.
  9. Om hyresgästen orsakar falskt brand- eller inbrottslarm debiteras
    hyresgästen för de faktiska kostnaderna.
  10. Om hyresgästen orsakar brand- eller inbrottslarm på grund av
    ovarsamhet debiteras hyresgästen för de faktiska kostnaderna.
  11. Om hyresgästen upptäcker brister, skadegörelse eller om lokalen är
    ostädad när man anländer till lokalen ska detta meddelas till Medåker friskola
    info@medakersfriskola.se snarast.
  12. Hyresgästen ansvarar för att deltagarna följer riktlinjer och de
    ordningsföreskrifter som finns, samt att lokaler och lokalernas
    egendom inte förstörs eller skadas.
  13. Om skador uppkommit under hyrestillfället ska detta meddelas
    så snart som möjligt. Vid skador
    som uppkommit på grund av ovarsamhet debiteras hyresgästen
    den faktiska kostnaden.
  14. Hyresgästen ansvarar själv för skada på eller förlust av medförda
    tillhörigheter till lokalen.
  15. I inomhushallar får bara rena gymnastikskor avsedda för
    inomhusbruk användas.
  16. Rökning, alkoholförtäring samt all användning av drog- och
    dopingklassade produkter är förbjudet i anläggningarna/hallarna.
  17. Fotografering och filmupptagning får inte ske i omklädningsrum
    utan den enskildes samtycke.
  18. Djur får inte medföras eller vistas i anläggningarna/hallarna.
  19. Vid övernattning ska räddningstjänst kontaktas och deltagarlista
    upprättas. Vaktmästare på skolan kontaktas för
    information om utrymningsrutiner, möblering samt återställande
    av lokalen.
  20. Hyresgästen/ledaren ställer i ordning samt grovstädar hela lokalen
    inklusive omklädningsrum. Om detta inte sker tas den faktiska
    kostnaden ut.
  21. Hyresgästen/ledaren lämnar lokalen sist och ansvarar för att dörrar
    och fönster är stängda, att all utrustning är placerad på angiven
    plats samt att lokalen är låst.
  22. Vid längre bokningar så faktureras hyran terminsvis i förskott.
  23. Vid avbokning återbetalas 50% av återstående tid.

Städrutin efter arrangemang
 Samla ihop allt skräp från planen, omklädningsrum,
toaletter, duschar och korridorer i sopsäckar och kasta på angiven
plats.
 Sopa eller städa av planen.
 Sopa omklädningsrum.
 Ställ aldrig material/redskap framför nödutgångar eller
brandredskap.
 Återställ flyttade redskap till dess riktiga plats.
 Lås alla dörrar, stäng fönster och kranar.