- Den som hyr lokal ska ha fyllt 20 år. Den ansvariga personen kallas
nedan hyresgäst. - Nyckel kvitteras ut och återlämnas till Sandra Johansson.
- Hyresgästen ansvarar för de utkvitterade nycklarna. Om
utkvitterade nycklar förkommer eller lämnas tillbaka för
sent debiteras en kostnad på 500 kronor. - Hyresgästen/ledaren ansvarar för att ingen obehörig vistas i
lokalen under upplåtelsetiden. - Hyresgästen får inte utnyttja lokalerna till annat än vad som är
överenskommet. - Hyrd anläggning/hall får inte överlåtas till någon annan utan
medgivande från Medåkers friskola ekf. - Hyresgästen ansvarar för att söka de eventuella tillstånd som
behövs för varje arrangemang. - Det är hyresgästens/ledarens ansvar att ta del av och följa gällande
föreskrifter för utrymning vid brand eller brandfara.
Nödutgångar får aldrig blockeras och får endast öppnas vid akut
fara. Vid övernattning i lokalen ska räddningstjänst kontaktas och
deltagarlista upprättas. - Om hyresgästen orsakar falskt brand- eller inbrottslarm debiteras
hyresgästen för de faktiska kostnaderna. - Om hyresgästen orsakar brand- eller inbrottslarm på grund av
ovarsamhet debiteras hyresgästen för de faktiska kostnaderna. - Om hyresgästen upptäcker brister, skadegörelse eller om lokalen är
ostädad när man anländer till lokalen ska detta meddelas till Medåker friskola
info@medakersfriskola.se snarast. - Hyresgästen ansvarar för att deltagarna följer riktlinjer och de
ordningsföreskrifter som finns, samt att lokaler och lokalernas
egendom inte förstörs eller skadas. - Om skador uppkommit under hyrestillfället ska detta meddelas
så snart som möjligt. Vid skador
som uppkommit på grund av ovarsamhet debiteras hyresgästen
den faktiska kostnaden. - Hyresgästen ansvarar själv för skada på eller förlust av medförda
tillhörigheter till lokalen. - I inomhushallar får bara rena gymnastikskor avsedda för
inomhusbruk användas. - Rökning, alkoholförtäring samt all användning av drog- och
dopingklassade produkter är förbjudet i anläggningarna/hallarna. - Fotografering och filmupptagning får inte ske i omklädningsrum
utan den enskildes samtycke. - Djur får inte medföras eller vistas i anläggningarna/hallarna.
- Vid övernattning ska räddningstjänst kontaktas och deltagarlista
upprättas. Vaktmästare på skolan kontaktas för
information om utrymningsrutiner, möblering samt återställande
av lokalen. - Hyresgästen/ledaren ställer i ordning samt grovstädar hela lokalen
inklusive omklädningsrum. Om detta inte sker tas den faktiska
kostnaden ut. - Hyresgästen/ledaren lämnar lokalen sist och ansvarar för att dörrar
och fönster är stängda, att all utrustning är placerad på angiven
plats samt att lokalen är låst. - Vid längre bokningar så faktureras hyran terminsvis i förskott.
- Vid avbokning återbetalas 50% av återstående tid.
Städrutin efter arrangemang
Samla ihop allt skräp från planen, omklädningsrum,
toaletter, duschar och korridorer i sopsäckar och kasta på angiven
plats.
Sopa eller städa av planen.
Sopa omklädningsrum.
Ställ aldrig material/redskap framför nödutgångar eller
brandredskap.
Återställ flyttade redskap till dess riktiga plats.
Lås alla dörrar, stäng fönster och kranar.