Friskolegäst och första sponsorer

Gårdagens styrelsemöte gästades av en representant från en friskola på landet som gjort samma resa som vi nu är mitt inne i. Det var mycket inspirerande att höra hur de startat sin friskola, speciellt eftersom både förutsättningarna och utgångssituationen varit väldigt lik vår. Vi fick också möjlighet att bolla frågor och tankar som uppkommer naturligt …

Friskolegäst och första sponsorer Läs mer »

Ansökan är inskickad!

Det är med stor glädje som vi äntligen kan meddela er att ansökan är inskickad! Medåkers Friskola ekonomisk förening har nu lämnat in en ansökan till Skolinspektionen om att få starta en fristående grundskola i Medåker, höstterminen 2021!

Medåkers Friskola ekonomisk förening

Ansökan om att bilda bolaget Medåkers Friskola ekonomisk förening är inskickat och under handläggning av Bolagsverket.I stadgarna finns bl.a. inskrivet att eventuella vinstmedel skall återinvesteras i skolverksamheten. Det kommer att vara möjligt att ansöka om medlemskap i den ekonomiska föreningen, antingen som fullvärdig föreningsmedlem eller som stödmedlem. Mer information om medlemskap kommer att publiceras under …

Medåkers Friskola ekonomisk förening Läs mer »

Stabilt elevunderlag för friskoleansökan

Efter summering av inlämnade intresseanmälningar för Medåkers Friskola kan vi glädjande konstatera att vi har en mycket stabil grund för att gå vidare med ansökan till Skolinspektionen. Tusen tack för alla era intresseanmälningar och er hjälp med att sprida informationen! 🙏🏻 Vi kan också konstatera att intresseanmälningarna fortsätter trilla in även efter vårt tidigare utsatta sista-inlämnings-datum …

Stabilt elevunderlag för friskoleansökan Läs mer »

Gilla oss på Facebook, följ oss på Instagram

Medåkers Friskola finns nu också på Facebook och på Instagram. Stöd gärna vårt arbete genom att gå in och gilla/ följa oss där, och bjud in alla vänner som du tror är intresserade av ett nytt alternativ i den regionala skolvärlden. https://www.facebook.com/Medåkers-Friskola-103374234480097/?ref=br_rs